A Hyundai Motor az IAA Mobility 2025 kiállításon leplezte le a tisztán elektromos Concept THREE tanulmányautót
- A Concept THREE, a Hyundai Motor IONIQ almárkájának első kompakt elektromos járműve az 'Art of steel / Acél művészete' formanyelvet alkalmazza, és megelőlegezi a márka tervezett belépését a kompakt elektromos járművek európai piacára
- A Hyundai Motor villamosítási stratégiájának keretében a márka 2027-re minden európai típusából kínál villamosított változatot, és 2030-ig huszonegy EV modellt vezet be világszerte
- A müncheni IAA Mobility 2025 kiállításon, a Hyundai lenyűgözően kialakított standján – egy parametrikus pixelek által ihletett, nyitott térben – a Hyundai Motor teljes európai elektromosjármű-palettája felvonult, beleértve a Concept THREE és INSTEROID tanulmányautókat, valamint számos IONIQ modellt
- A látogatók első kézből ismerhetik meg a Hyundai Motor elektromos járműveit: a kiállítás során kilenc modell, köztük az IONIQ 9 és az INSTER tesztvezetésére nyílik lehetőség
MÜNCHEN / SZÖUL, 2025. szeptember 9. – A Hyundai Motor Company a müncheni IAA Mobility 2025 kiállításon bemutatta a Concept THREE tanulmányautót, az IONIQ almárka első kompakt elektromosjármű-tanulmányát.
A premierrel a Hyundai Motor megerősíti azon szándékát, hogy kivételes elektromos járműveket (EV) kínáljon azon a gyorsan fejlődő globális piacon, ahol a technológiai előrelépésről egyre inkább az érzelmi kiteljesedést eredményező élmények felé kezd eltolódni a hangsúly.
Az IAA Mobility 2025 kiállításon a Hyundai Motor egyben teljes EV portfólióját is felvonultatja, valamint ismerteti európai villamosítási stratégiáját, megerősítve azt a vezető szerepet, amelyet a vállalat Európa tiszta energiára való átállásában játszik.
A Concept THREE világpremierje
Az IAA Mobility 2025 kiállításon a vállalat villamosítási folyamatának következő lépcsőfokát megtestesítő, innovatív kompakt EV: a Concept THREE világpremierje határozza meg a Hyundai Motor részvételét.
Az IONIQ almárka első kompakt elektromos járműveként a Concept THREE megelőlegezi a Hyundai Motor jövőbeli belépését egy új méretosztályba, amellyel kiegészíti a jelenleg közép- és felső kategóriás modellekből álló EV-kínálatot.






A városiasodás, a fenntarthatóságot célzó szabályozások és a hatékony helykihasználás iránti, egyre erősebb igény jóvoltából Európában folyamatosan nő a kereslet a kompakt elektromos járművek iránt. A Concept THREE a Hyundai Motor azon szándékát szemlélteti, hogy fejlett villamosítási képességeit felhasználva kiaknázza ezt a piaci lehetőséget.
A modell stratégiai pozícionálásával összhangban a Concept THREE kifejezetten innovatív formavilággal rendelkezik, amely egyben a márka azon törekvését is megtestesíti, hogy egy elérhető és praktikus termék képében az értelmekre és az érzelmekre egyaránt ható élményt kínáljon.
A Hyundai Motor várakozásai szerint a Concept THREE bemutatása előkészíti a márka formai innovációjának következő fejezetét, és megerősíti a márka versenyképes pozícióját a villamosítás felé vezető úton.
„Négy év után ismét részt veszünk az IAA Mobility kiállításon: ez olyan, jelentős esemény, amely önmagában megérdemel egy mérföldkőnek számító autót.” – mondta Xavier Martinet, a Hyundai Motor Europe elnök-vezérigazgatója. „A Concept THREE a Hyundai Motor villamosítási folyamatának következő lépcsőfokát testesíti meg. Kompakt méreteivel és az ’Acél művészete’ formanyelvével azon célkitűzésünket szemlélteti, hogy egyszerre praktikus, elérhető és érzelmekre ható mobilitási megoldást kínáljunk."
Kiemelt formai részletek
- Art of Steel formanyelv: az „acél művészete” az acél erejét és rugalmasságát önti szobor szépségű formanyelvbe. A Hyundai Motor élvonalbeli acélfeldolgozási technológiái által ihletett formanyelv a nyersanyag természetes alakíthatóságából kiindulva olyan lendületes idomokat és precíz törésvonalakat alkalmaz, amelyek az acél esztétikai jellemzőit – az erőt, a finomságot és az időtlenséget – keltik életre.
- Aero Hatch: a plasztikusan megformált karosszéria három elsődleges felülete mintegy magába burkolja az utasteret, míg az egymást keresztező vonalak optikai feszültséget eredményeznek. Az Aero Hatch profil kedvező légellenállást ígér, míg a jellegzetes tetővonal és a függőleges hátfal a sokoldalú városi használati értéket hangsúlyozza.
- Parametrikus pixel: a Concept THREE elöl és hátul egyaránt parametrikus pixel fényforrásokat alkalmaz. A pixelek ezúttal még kifejezőbbek: olyan átmenetet képeznek, amely mélységet és optikai ritmust kölcsönöz a dizájnnak.
- Anyag alapú dizájn: a külső felületek eloxált hatást keltő kidolgozása annak az „Acél művészete” formanyelvnek a szellemiségét tükrözi, amely múzsaként tekint a nyersanyagra. A sárgás színezésű üvegfelületek és az ezekkel harmonizáló keréktárcsák energiától lüktető kapcsolatot teremtenek a külső és a belső között. A belső teret sárga és szürke tónusok uralják, amelyek a váltakozó felületeken megjelenve olyan teret hoznak létre, amely egyszerre megnyugtató és kifejező.
- Berendezett tér: a belső tér kialakítása otthonos, ösztönös, nyugodt környezetet teremt. A lágy idomok és a felhasználó-központú ergonómia derűs, letisztult szellemiségről tanúskodik.
- Testre szabható élmény: a BYOL (Bring Your Own Lifestyle, azaz 'hozd magaddal a saját életstílusod') moduláris widgetek révén az ügyfelek saját személyiségükhöz igazíthatják az utazás élményét.
- Mr. Pix: egy jelképes alak, akivel az autó számos pontján találkozhatunk. Személye örömöt és érdeklődést ébreszt, elősegíti az érzelmi kapcsolódást. A rejtett 'húsvéti tojások' és az interaktív formai elemek révén játékos mesélésre hív.
- Fenntarthatóság: a belső tér szorgalmazza az újrahasznosítható anyagok (pl. tengeri hulladékból készített szövetek vagy könnyű alumínium-hab) alkalmazását. Ezek az anyagok a Hyundai Motor azon hosszú távú célkitűzését szemléltetik, hogy környezeti lábnyomának csökkentése mellett kínáljon prémium dizájnmegoldásokat.
Európa: a Hyundai Motor villamosítási célkitűzésének stratégiai piaca
A Hyundai Motor az elektromos járművek korában innovációs központként tekint Európára, köszönhetően a kontinens kulturális sokszínűségének, előremutató környezetvédelmi irányelveinek és városi központú mobilitási igényeinek. A térségben tapasztalt, fenntartható, kompakt járművek iránti kereslet jóvoltából Európa központi szerepet játszik a vállalat globális villamosítási céljainak a megvalósításában.
Az Európában értékesített Hyundai járművek csaknem 80 százaléka helyben készül, amely egyszerre tanúskodik a márka mélyreható integrációs törekvéseiről és azon képességéről, hogy megoldásait a városi és vidéki közösségek speciális mobilitási igényeihez igazítsa.
A Hyundai Motor európai villamosítási stratégiájának legfontosabb elemei:
- Kibővített EV-portfólió: 2027-re minden európai típusából kínál villamosított változatot, és 2030-ra összesen 21 EV-t vezet be világszerte, igazodva az ügyfelek sokszínű mobilitási igényeihez.
- Hidrogén innovációk: a hidrogén tüzelőanyag-cellás technológia fejlesztése, a jövőbeli mobilitás tiszta energiaforrásának népszerűsítése.
- Fenntartható gyártás: az európai gyártólétesítmények megújuló energiaforrásokra történő átállítása, és ezzel párhuzamosan az újrahasznosítható és fenntartható anyagok alkalmazása a járműtervezésben.
A kompakt elektromos járművek kulcsszerepet játszanak az európai városokra váró kihívások megoldásában. Ezt szemlélteti a Concept Three bemutatkozása is: az IAA Mobility 2025 kiállításon leleplezett tanulmányautó a Hyundai Motor azon célkitűzésének a kézzel fogható példája, hogy a villamosítást elérhetővé és vonzóvá tegyük az európai fogyasztók számára.
A Hyundai Motor részvétele az IAA Mobility 2025 kiállításon
A Hyundai Motor részvétele az IAA Mobility 2025 kiállításon fontos mérföldkő, hiszen a vállalat négy év kihagyás után tér vissza Európa legnagyobb mobilitási rendezvényére. A 110 országból 750 kiállítót és várhatóan több mint félmillió látogatót mozgósító IAA Mobility a mobilitási innovációk szemléltetésén túl olyan létfontosságú csatornát kínál arra, hogy találkozzunk Európa legnagyobb elektromosjármű-piacával.





Az IAA Mobility jelentős fejlődésen ment át 2021 óta: hagyományos autókiállításból olyan, az egész várost felölelő rendezvénnyé nőtt, amely a müncheni vásárközpont falain túl a belváros közterein is megjelenik. Ez a formátum lehetővé teszi a résztvevő márkák számára, hogy közvetlenül, interaktív és magával ragadó módon találkozzanak ügyfeleikkel. Ez tökéletes lehetőséget teremtett a Hyundai Motor számára, hogy bemutassa, hogyan kíván az európai villamosítási mozgalom élére állni.
A Hyundai Motor egy 58 méter széles, 7 méter magas IAA Open Space standdal hívja fel magára a figyelmet. A lenyűgöző stand München pezsgő belvárosában, a Ludwigstraßén található. A Hyundai Motor járműveinek meghatározó stíluseleme: a parametrikus pixelek által inspirált stand hat túlméretes üvegpixellel teremt tekintélyt parancsoló megjelenést. Ez a kialakítás megerősíti a Hyundai Motor azon törekvését, hogy innovációs és emocionális formatervezési vezető szerepre tör, miközben olyan lenyűgöző megjelenést eredményez, amely kiemeli a Hyundait a versenytársak közül.
A Hyundai Motor standjának legfontosabb jellemzői:
- Parametrikus pixel kialakítás: a Hyundai Motor jellegzetes fénykaraktere, a parametrikus pixelek által ihletett, 7 méter magas stand kék üveghomlokzatával magára irányítja a figyelmet.
- A Concept THREE világpremierje: a Hyundai Motor kulcsszereplővé kíván válni a kompakt elektromos járművek meghatározó méretosztályában, az európai B-szegmensben, és a Concept THREE bemutatkozása pont ezt a törekvést szemlélteti.
- Dizájn kiállítások: a formai stíluselemek egy gondosan összeállított tárlaton kelnek életre. A Concept THREE külső dizájnja által ihletett szobor tökéletesen példázza, hogy az acél szépségét, erejét és rugalmasságát hogyan építhettük bele a jármű formatervébe. Egy kemény héjas, ívelt kárpitozású pihenőszék szemlélteti azt az ihletet, amely életre hívta a koncepciójármű ülés- és konzolkialakítását.
Az élményt a 'Hyundai AddGear' tárlat teszi teljessé. Ez a különböző tárgyak járműben történő, rugalmas rögzítését lehetővé tevő megoldás a moduláris fedélzeti kiegészítőkben rejlő lehetőségekkel ismerteti meg a látogatókat.
- Teljes körű EV portfólió: a Hyundai Motor hét villamosított típusból – KONA Electric, IONIQ 5, IONIQ 6 N, IONIQ 9 és INSTER Cross, továbbá a Concept THREE és INSTEROID tanulmányok – álló modellkínálata a kompakt EV-től a három üléssoros SUV-ig terjed.
- Tesztvezetési lehetőségek: a személyes élmény érdekében a látogatók kilenc különböző típust próbálhatnak ki: ezek a KONA Electric, az IONIQ 5 és IONIQ 5 N, az IONIQ 6 és az IONIQ 9, valamint az INSTER és INSTER Cross, továbbá a TUCSON PHEV és SANTA FE PHEV modellek.
Az IAA Mobility több egyszerű kiállításnál: a mobilitás jövőjét bemutató, globális színtér. Azáltal, hogy 2025-ben a Hyundai Motor ismét visszatért a rendezvényre, az autógyártó megerősítette azon szándékát, hogy az európai EV-piac vezető szereplőjévé váljon. Az IAA Mobility ilyenformán arra kínált alkalmat, hogy újrafogalmazzuk a városi mobilitás feltételeit, és bevezessük villamosítási stratégiánk következő fejezetét.
Concept THREE műszaki adatok
Méretek | Hosszúság | 4287 mm |
Szélesség | 1940 mm | |
Magasság | 1428 mm | |
Tengelytáv | 2722 mm | |
Színek | Külső | Tungsten Gray |
Belső | Moonbeam Yellow |
※ A műszaki adatok, illetve felszereltségi tartalmak előzetes bejelentés nélkül módosulhatnak.