Hyundai Motor Group – formatervezői díjak

A Hyundai Motor Group formatervezési vezetői elismerésben részesültek az Automotive News Centennial Awards díjátadóján

·       Luc Donckerwolke, a Hyundai Motor Group elnöke, formatervezési igazgatója és kreatív igazgatója, Peter Schreyer, a cégcsoport korábbi elnöke és formatervezési igazgatója, valamint a legendás formatervező, Giorgetto Giugiaro egyaránt részesültek a formatervezési kiválóságukat elismerő díjban
·       Az Automotive News Centennial Awards a kiadvány alapításának századik évfordulóján azokat a kivételes egyéneket ünnepli, akik jövőképükkel, innovációs szemléletükkel és vezetői képességeikkel tartósan befolyásolták a globális autóipar alakulását
·       A díjátadó ünnepségre az olaszországi Torinóban, az Automotive News Europe szaklap 2025. évi kongresszusához kapcsolódóan került sor
 

SZÖUL/TORINO, 2025. június 13. – A Hyundai Motor Group (a Csoport) meghatározó formatervezői, Luc Donckerwolke (cégelnök, formatervezési igazgató és kreatív igazgató) és Peter Schreyer (formatervezési tanácsadó és márkanagykövet) egyaránt elismerésben részesültek az Automotive News Centennial Awards keretében amiatt, hogy munkásságukkal kiemelkedő módon hozzájárultak a globális autóipari formatervezés fejlődéséhez. Az ünnepségen a legendás Giorgetto Giugiaro – az eredeti Hyundai Pony, illetve a Pony Coupe tanulmányautó megalkotója – is kitüntetésben részesült.

Az Automotive News Europe 2025. június 11-12. között, az olaszországi Torinóban megtartott kongresszusán átadott Centennial Awards a kiadvány alapításának századik évfordulója előtt tiszteleg. A díj azokat a kivételes egyéneket ünnepli, akik kreativitásukkal, innovációs szemléletükkel és vezetői képességeikkel tartósan befolyásolták a globális autóipar alakulását.

Luc Donckerwolke formatervezési és kreatív igazgató a globális autóipari formatervezésre gyakorolt befolyásával érdemelte ki az elismerés

A Csoport elnökeként, formatervezési igazgatójaként és kreatív igazgatójaként Donckerwolke felügyeli a Hyundai Motor, a Kia és a Genesis márkák formatervezési stratégiáját. Ezen minőségében igyekezett kijjebb tolni a kreativitás határait, és olyan innovatív, magával ragadó formai filozófiák megteremtését szorgalmazta, amelyek segítettek megkülönböztetni egymástól a három márkát. Ezen szemléletével és tevékenységeivel már korábban kivívta a szakma elismerését.

Donckerwolke vezetése alatt a Hyundai Motor Group autóipari márkái nemzetközi rangot szereztek a technológiát fenntarthatósággal és formatervezési kiválósággal társító járműveikkel.

„Mélyen meghat és megtisztel ez a díj.” – mondta Donckerwolke. „Az elismerés igazolja a Hyundai Motor Group azon meggyőződésének a helyességét, hogy a formatervezés az innováció és a karakteres személyiség mozgatórugója. Ajánlom ezt a díjat mindazoknak a nagy tehetségű csapatoknak, akikből nap, mint nap ihletet meríthetek, és akik fáradhatatlanul dolgoznak azon, hogy megváltoztathassuk a fennálló rendet.”

Donckerwolke 2016-ban csatlakozott a Hyundai Motor Grouphoz. Ezt megelőzően a Škoda, Audi, Lamborghini, SEAT és Bentley márkák formatervezési részlegénél dolgozott felsővezetői beosztásban. 2018-ban kinevezték a Csoport formatervezési igazgatójává, majd 2020-ban kibővítették feladatkörét, és rábízták a kreatív igazgatói posztot.

A nagy álmodó Peter Schreyer kivételes hatású munkásságáért részesült kitüntetésben

Peter Schreyer, aki pályafutása elején az Audinál, majd a Volkswagennél dolgozott, 2006-ban, formatervezési igazgatóként csatlakozott a Kiához. A koreai autómárkát merész új formai személyiséggel vértezte fel. A ma már ikonikusnak számító „tigris-orr” hűtőmaszk bevezetésével újraalkotta a Kiát, amelyet ezzel a globális autóipari formatervezés vezető szereplőjévé emelt.

2013-ban a Hyundai Motor Group elnökévé és formatervezési igazgatójává nevezték ki. Innentől a Hyundai Motor formatervezési feladataiért is ő felelt: innovatív módon újította meg a márka szabadidőjármű-kínálatát, és koordinálta a Hyundai Motor, Kia és Genesis márkák dizájnarculatát, megerősítve mindhárom globális személyiségét.

Miután 2023 végén visszavonult, Schreyer a Csoport és a Royal College of Art közötti együttműködés keretében mentorként támogatta a felsőoktatási intézmény hallgatóit. Segítette a Hyundai-Kia dizájn és innovációs projektet, az intelligens mobilitási vendégoktatói és kutatói mesterprogramot, különböző testre szabott fejlesztési műhelymunkákat, valamint a Hyundai-Kia hallgatói díjakat.

„Páratlan megtiszteltetés, hogy ebben az elismerésben részesülhettem. A díjon osztozom mindazokkal az elhivatott kreatív csapatokkal, amelyekkel az évek során szerencsém volt együtt dolgozni, valamint a Hyundai Motor Grouppal, ahol rendíthetetlenül hittek abban, hogy a formatervezés képes értékes fejlődést és változást hozni.” – mondta Schreyer.

Elismerésük arra is kitért, hogy Donckerwolke és Schreyer egyaránt kulcsfontosságú szerepet játszott abban, hogy a Hyundai Motor Group meghatározó tényezővé váljon a nemzetközi formatervezés világában.

A díjátadón az a Giorgetto Giugiaro is kitüntetésben részesült, aki az 1970-es évek óta áll kapcsolatban a Hyundai márkával. Az autógyártó és az elismert olasz formatervező (akire Donckerwolke és Schreyer egyaránt meghatározó inspirációs forrásként tekintett) közötti együttműködés első gyümölcse az ikonikus Hyundai Pony Coupe (1974) tanulmányautó volt; ugyanő tervezte később Korea első hazai fejlesztésű, sorozatgyártású személyautóját, a Hyundai Pony szériamodellt.

„Peter Schreyer és Luc Donckerwolke tevékenyen részt vettek a modern autóipari formatervezés újrateremtésében – nem csak a Hyundai Motor Group berkein belül, de az egész iparág tekintetében.” – mondta az Automotive News Centennial Awards díjátadón tartott beszédében KC Crain, a lapcsoportot kiadó Crain Communications elnök-vezérigazgatója. „Merész, kreatív szemléletük és vezetői képességeik jóvoltából a formatervezés stratégiai jelentőségre tett szert. Munkásságuk hagyatéka mindaz a számtalan autó, amelyet világszerte azonnal felismerünk esztétikus és innovatív formatervükről. Most, az Automotive News Centennial Awards díjátadóján büszkén adjuk át nekik ezeket a kitüntetéseket, megemlékezve az iparágért tett, nem mindennapi erőfeszítéseikről.”

A Hyundai Motor Group formatervezési stratégiájának ezen elismerése újfent felhívja a figyelmet a Csoport azon meggyőződésére, hogy a formatervezés stratégiai megkülönböztető szereppel bír. A Csoport, amelynek formai filozófiája merész, emberközpontú innovációk köré épül fel, a jövőben töretlen lendülettel alakítja tovább a mobilitás térképét, kiaknázva a kreativitásban, az együttműködésben, valamint a világszínvonalú, mértékadó formatervezési kompetenciában rejlő potenciált.

Luc Donckerwolke életrajz

2020 – napjainkig            Elnök, formatervezési igazgató, kreatív igazgató,
Hyundai Motor Group

2018 – 2020                    Formatervezési igazgató, Hyundai Motor Group

2016 – 2018                    Formatervezési igazgató, Hyundai Motor és Genesis

2012 – 2016                    Formatervezési igazgató, Bentley

2011 – 2012                    Az előremutató dizájnért felelős részleg vezetője, Volkswagen csoport

2005 – 2011                    Vezető formatervező, SEAT

1998 – 2005                    Külső formatervező és projektvezető / Vezető formatervező, Lamborghini

1992 – 1998                    Külső formatervezési koordinátor, Škoda;
Külső formatervező / külső formatervezésért felelős vezető, Audi

Peter Schreyer életrajz

2013 – 2023                    Elnök és formatervezési igazgató, Hyundai Motor Group

2006 – 2013                    Formatervezési igazgató, Kia

2004                                A Volkswagen márka európai formatervezési központjának alapítója

2002 – 2006                    Vezető formatervező, Volkswagen márka

1994 – 2002                    Vezető formatervező, Audi

1993 – 1994                    Külső formatervezésért felelős vezető, Volkswagen márka

1980 – 1993                    Audi előremutató dizájn (külső és belső)

- Vége -

A Hyundai Motor Group

A globális jelenlétű Hyundai Motor Group értéklánca a mobilitás, az acélipar és az építőipar mellett olyan tevékenységeket is magában foglal, mint a logisztika, a pénzügy, a számítástechnika vagy a szolgáltatási szektor. A világszerte mintegy 250 000 embert foglalkoztató cégcsoport mobilitási márkái a Hyundai, a Kia és a Genesis. Kreatív gondolkodáson, kooperatív kommunikáción és a kihívásokat felkaroló szemléletünkön alapuló tevékenységeink célja, hogy mindannyiunk számára jobb jövőt teremtsünk.

A Hyundai Motor Groupra vonatkozó, részletes információk megtalálhatók az alábbi weboldalakon:

http://www.hyundaimotorgroup.com vagy Newsroom: Media Hub by Hyundai, Kia Global Media Center (kianewscenter.com), Genesis Media Center

Kapcsolatfelvétel:

Sean Carson

Globális PR stratégia és tervezés / Hyundai Motor Group
sean.carson@hyundai.com