- A Hyundai Elantrával versenyző Michelisz Norbert a szezon utolsó hétvégéjén, az izgalmakban bővelkedő makaói évadzárón elnyerte a Kumho FIA TCR World Tour 2024-es egyéni világbajnoki címét, megismételve a TCR World Tour 2023-as évadában elért sikerét
- A hétvége első futamán Mikel Azcona a dobogón végzett Michelisz mögött, majd az esős második futamot követően az összesített harmadik helyen zárta az egyéni bajnokságot
- Néstor Girolami a szezon utolsó versenyének mindkét futamán pontot szerzett Hyundai Elantra N TCR versenyautójával, és ezzel összesítésben az egyéni hatodik helyezést érte el a 2024-es évadban
Makaó, Kína, 2024. november 17. – A Hyundai Elantra N TCR-rel versenyző Michelisz Norbert a makaói hétvégén elért eredményével megszerezte a Kumho FIA TCR World Tour egyéni bajnoki címét, és ezzel sorban másodszor nyert túraautó-bajnokságot*.
A Hyundai Motorsport ügyfélverseny-programjának keretében, a BRC Hyundai N Squadra Corse színeiben versenyző pilóta 10 pontos előnnyel érkezett meg a rendkívül technikás Circuito da Guia utcai versenypályára, ahol a bajnoki cím sorsa volt a tét.
Miután az első versenyt a második helyen zárta, Norbi ötpontos előnnyel állt rajthoz vasárnap. A súlyos esőzés miatt jelentős késéssel elindított, mindent eldöntő versenyen nedves, ám száradó pálya várt a mezőnyre, így a magyar pilóta rendkívül óvatosan vezetett. A három Hyundai Elantra N végül jóformán egyszerre ért célba. Norbi az ötödik helyen zárta a versenyt, közvetlenül csapattársai: Mikel Azcona és Néstor Girolami előtt.
Miután legszorosabb vetélytársa, a svéd Thed Björk nyolcadikként hajtott át a célvonalon, az összesítésben elért 323 pontjával Norbi a szezon legeredményesebb pilótájának bizonyult, így 2023 után 2024-ben is elnyerte a TCR World Tour egyéni bajnoki címét.
Ezzel Micheliszt másodszor koronázták FIA világbajnokká, miután 2019-ben bajnoki címet szerzett abban az FIA WTCR túraautó-világkupában, ahol 2018-ban a BRC Hyundai N Squadra Corse jelenlegi csapatigazgatója, Gabriele Tarquini diadalmaskodott. Ez egyben azt is jelenti, hogy az olasz BRC Racing Team hét év alatt ötödik egyéni világbajnoki címét szerezte most meg, ebből sorban a három legutolsót, mivel Michelisz 2023/2024-es duplázását megelőzően, 2022-ben Azcona hódította el a WTCR széria utolsó bajnoki címét.
Miközben Michelisz pályafutásának újabb sikerét ünnepelte, Azcona a harmadik, Girolami pedig a hatodik helyet szerezte meg a Kumho FIA TCR World Tour végső elszámolásában, miután mindkét pilóta egy-egy futamgyőzelemmel zárta a 2024-es szezont.
A hétvége első futamán Azcona a második helyről rajtolt, Michelisz azonban megelőzte őt a különösen szűk Lisszabon kanyar előtt, amint egy több autót érintő, az egész pályát lezáró ütközés miatt újraindították a száraz aszfalton, napsütésben zajló futamot. Ezt követően a spanyol pilóta kiváló védőként biztosította hátulról Micheliszt, amint az utóbbi magabiztosan szerezte meg a második helyezést, hogy ötpontos előnnyel fordulhasson rá a második futamra.
Azcona, aki egy hónappal korábban győzelmet aratott a Zhuzhou versenypályán, ezúttal is rendkívüli tempót diktált: szombaton ő futotta a leggyorsabb kört a 6,12 kilométeres Circuito da Guián. A vasárnapi futamon a csapat egy emberként állt be az egyéni bajnoki címre törő Norbi mögé, így Azcona a hatodik, Girolami pedig (aki szombaton ötödikként hajtott át a célvonalon) a hetedik helyen zárta a szezon utolsó futamát. Csapattársaihoz hasonlóan Girolami is pontszerző helyezést ért el a 2024-es Kumho FIA TCR World Tour bajnokság mind a 14 versenyén.
Ezzel azonban nem értek véget a Hyundai sikerei ezen a hétvégén: a Hyundai Elantra N TCR-rel versenyző Martin Cao megszerezte a TCR China bajnoki címét. A kínai pilóta a második futamon rövid ideig az egész mezőny élén autózott, méltó módon koronázva meg az egész évadban nyújtott, lenyűgöző teljesítményét.
Így nyert sorban másodszor TCR World Tour bajnoki címet Michelisz Norbert és a Hyundai
Miután még áprilisban, az évadnyitó hétvégén, az olaszországi Vallelungában pole pozícióból rajtolva futamgyőzelmet aratott, Norbi egy pillanatra sem engedte ki a kezéből az irányítást: a makaói döntőt megelőző mind a hat versenyt a tabella élén zárta. A negyvenéves pilóta júliusban, a brazíliai Interlagosban második győzelmét is megszerezte, Marrákesben (Marokkó) a dobogó harmadik fokán zárta az első futamot, míg június elején, amikor a Kumho FIA TCR World Tour mezőnye az Amerikai Egyesült Államokba látogatott, második helyezést ért el a Mid-Ohio versenypályán megrendezett hétvége első napján.
„Szívből gratulálunk Norbinak, a BRC Hyundai N Squadra Corse teljes csapatának, valamint a Hyundai Motorsport alzenaui otthonában dolgozó összes munkatársunknak, akik lehetővé tették a közúti Elantra N aktuális modellfrissítésének jegyeit magán viselő Hyundai Elantra N TCR fantasztikus eredményét.” - mondta Julien Moncet, a Hyundai Motorsport pályaversenyzésért felelős projekt menedzsere. „Csapattársaihoz, Mikelhez és Néstorhoz hasonlóan Norbi is kőkeményen dolgozott egész évben. Az, hogy sorban másodszor is egyéni bajnoki címet ért el a TCR World Tour szériában, mindennél jobban szemlélteti Norbi elhivatottságát és elkötelezettségét: el sem tudom mondani, mennyire örülök a sikerének. Nem volt egyszerű a szezon: kifejezetten kemény ellenfelekkel szemben kellett teljesítenünk, és akadtak pillanatok, amikor minden tartalékunkat mozgósítva tudtuk csak hozni az eredményeket. A csapat azonban egy emberként dolgozott, és senki nem pihent, amíg rá nem leltünk azokra a megoldásokra, amelyekkel az élen maradhattunk. Míg az egyéni bajnoki címet megszereztük, a konstruktőri trófeára egy újabb évadot kell várnunk - 2025-ben ez lesz a csapat legfontosabb célkitűzése. Addig is szurkolhatunk a Hyundainak, amint a következő hétvégén, a Japán-ralin Thierry Neuville és Ott Tänak a Hyundai első egyéni bajnoki címéért száll versenybe az FIA rali világbajnokságban.”
A pilóták gondolatai: #105 Michelisz Norbert (HUN), Hyundai Elantra N TCR
- A rajtrács második helyéről indulva a dobogó második fokán végzett az első futamon
- A vasárnapot a nedves, ám gyorsan száradó aszfalton esőabroncsokkal kezdő Norbi óvatos taktikát követve versenyzett, ügyelve arra, hogy legfőbb vetélytársa, Thed Björk előtt végezzen, és ezzel sorban másodszor is elnyerje a TCR World Tour egyéni bajnoki címét
„Micsoda nagyszerű nap volt ez!” - mondta Norbi. „Hatalmas köszönettel tartozom a BRC csapatnak, a Hyundainak, és persze csapattársaimnak, Mikelnek és Néstornak: nélkülük nem lehettem volna bajnok! A szezon első pillanatától kezdve egyetlen egyszer sem hibáztunk. Minden versenyen sikerült pontot szereznem, a csapat futamról futamra kiváló összhangban dolgozott, márpedig az embernek csak akkor van valódi esélye versenybe szállni a bajnoki címért, ha hatékony a csapat. Ezért aztán rendkívül hálás vagyok mindenkinek, aki támogatott engem. Emlékszem, milyen nagyszerű érzés volt, amikor tizennégy évvel ezelőtt itt, Makaóban szereztem meg első futamgyőzelmemet az FIA WTCC túraautó-világbajnokságban. Azért pedig különösen szerencsésnek tartom magam, hogy tavaly, majd aztán idén is újra átélhettem ezt az érzést. Az életben számomra nem a siker számít. Persze, jó átélni, de két héten belül úgyis elkezd a következő szezonon gondolkodni az ember. Folytonos körforgásban tart a stressz, az adrenalin, és az új évad első futamán, a rajtrácson már nem is emlékszel, hogy bajnok voltál. Rendkívül hálás vagyok, hogy ebben a helyzetben lehetek, hogy versenyezhetek, a szenvedélyemnek élhetek, és átélhetem ezeket a különleges pillanatokat.”
A pilóták gondolatai: #196 Mikel Azcona (ESP), Hyundai Elantra N TCR
- Az első futamon a második helyen autózott, majd helyet cserélt Norbival, így harmadikként ért célba
- A második futam kezdetén a tabella negyedik helyén állt, ám Yann Ehrlachert legyőzve végül a harmadik lett
„A hatalmas eső miatt küzdelmesek voltak a pályaviszonyok.” - mondta Azcona. „A rajt előtt elektromos problémáim támadtak, így aggodalmak között vártam a futamot. Szerencsére a csapat sikeresen azonosította és megoldotta a problémát. A 2. futam több órányi várakozás után, a biztonsági autó mögött indult. A vegyes körülmények ismeretében úgy döntöttünk, esőabroncsot szerelünk fel nekem és Norbinak, Néstor autójára pedig slick abroncsok kerültek, igazodva ahhoz, amit versenytársaink csináltak. A második futamon nem volt más célom, mint magam mögött tartani Björköt. Ezt sikerült is teljesítenem, hibák nélkül zártam a futamot, és sikeresen védelmeztem Norbit hátulról. Ebből a szempontból kényelmes volt a verseny. Az volt a célunk, hogy hozzásegítsük Norbit a bajnoki címhez; nagyon örülök a sikerének. Ugyanakkor a BRC és a Hyundai miatt is boldog vagyok, hiszen sorban a harmadik alkalommal lehetünk világbajnokok a Hyundai Elantra N TCR-rel. Azzal pedig, hogy ezt a kemény szezont a harmadik helyen zárhattam, még teljesebb az örömöm.”
A pilóták gondolatai: #129 Néstor Girolami (ARG), Hyundai Elantra N TCR
- A többszörös Makaó-győztes Rob Huff támadásait sikeresen visszaverve a ötödik helyen zárta az első futamot
- A BRC Hyundai N Squadra Corse tökéletes záróalakzatának tagjaként a hetedik helyen ért célba a második futamban
„A második futam első rajtja kudarcba fulladt, a pálya csupa víz volt, egyes pontjain valóságos patakok folytak keresztben.” – mondta Girolami. „A szervezők helyesen döntöttek, amikor a biztonsági autó mögött küldték vissza a pályára a mezőnyt, mi pedig kockáztattunk, amikor slick abroncsokat szereltünk fel az autómra. Az volt a feladatom, hogy hátulról védjem Norbit, de Mikelt engedjem át, hogy elérhesse a harmadik helyet a bajnokságban. Tökéletesen egyetértettem a csapat utasításaival. A száradó pályán a slick abroncsokkal meglett volna a tempóm a győzelemhez, de semmi nem volt fontosabb annál, mint hogy biztosítsuk Norbi egyéni bajnoki címét. Pontosan ezt is tettük, és nagyon örülök Norbi, a Hyundai és a BRC sikerének. A csapat fantasztikus évadot zárt, és elértük a legfőbb célt, amit kitűztünk magunk elé.”
Mikel Azcona 2024-es szezonja a számok tükrében
1: | futamgyőzelem |
3: | dobogós helyezés |
1: | pole pozíció |
2: | leggyorsabb kör |
295: | elért pont |
Néstor Girolami 2024-es szezonja a számok tükrében
1: | futamgyőzelem |
1: | dobogós helyezés |
1: | leggyorsabb kör |
238: | elért pont |
Michelisz Norbert 2024-es szezonja a számok tükrében
2: | futamgyőzelem |
3: | dobogós helyezés |
1: | pole pozíció |
1: | leggyorsabb kör |
323: | elért pont |
1. futam eredményei:
1 | T. Björk | Lynk & Co 03 | 11 kör 01 óra 04 perc 29,809 mp |
2 | N. Michelisz | Hyundai Elantra N | +1,874 mp |
3 | M. Azcona | Hyundai Elantra N | +2,529 mp |
4 | Y. Ehrlacher | Lynk & Co 03 | +3,442 mp |
5 | N. Girolami | Hyundai Elantra N | +7,016 mp |
6 | R. Huff | Audi RS 3 LMS | +7,807 mp |
7 | D. Borković | Honda Civic Type R FL5 | +29,074 mp |
8 | M. Cao | Hyundai Elantra N | +33,002 mp |
9 | J. Zhang | Lynk & Co 03 | +35,105 mp |
10 | D. Zhu | Lynk & Co 03 | +40,957 mp |
2. futam eredményei:
1 | D. Borković | Honda Civic Type R FL5 | 12 kör 39 perc 14,582 mp | |||
2 | E. Guerrieri | Honda Civic Type R FL5 | +3,568 mp | |||
3 | M. Butti | Honda Civic Type R FL5 | +4,108 mp | |||
4 | M. Qing Hua | Lynk & Co 03 | +6,546 mp | |||
5 | N. Michelisz | Hyundai Elantra N | +11,007 mp | |||
6 | M. Azcona | Hyundai Elantra N | +11,314 mp | |||
7 | N. Girolami | Hyundai Elantra N | +11,486 mp | |||
8 | T. Björk | Lynk & Co 03 | +11,975 mp | |||
9 | M. Xie | Honda Civic Type R FL5 | +12,484 mp | |||
10 | Y. Ehrlacher | Lynk & Co 03 | +14,372 mp |
A 2024-es Kumho FIA TCR World Tour egyéni bajnokság végeredménye
A 7. versenyhétvége után:
1 | N. Michelisz | 323 |
2 | T. Björk | 312 |
3 | M. Azcona | 295 |
4 | E. Guerrieri | 291 |
5 | Y. Ehrlacher | 287 |
6 | N. Girolami | 238 |
7 | S. Urrutia | 217 |
8 | M. Q. Hua | 215 |
9 | M. Butti | 174 |
10 | D. Borković | 132 |
A 2024-es Kumho FIA TCR World Tour konstruktőri bajnokság végeredménye
A 7. versenyhétvége után:
1 | Lynk & Co Cyan Racing | 735 |
2 | BRC Hyundai N Squadra Corse | 672 |
3 | GOAT Racing | 521 |
4 | Volcano Motorsport | 184 |
5 | PMO Racing | 64 |
6 | Paladini Racing | 28 |
7 | Squadra Martino | 20 |
8 | Bryan Herta Autosport | 14 |
9 | Lynk & Co Teamwork Racing | 14 |
10 | Team Clairet Sport | 14 |
* Az eredmények csak azt követően válnak hivatalossá, hogy azokat megerősíti az FIA
Hyundai Motorsport GmbH
A Hyundai Motorsport GmbH felel a Hyundai globális motorsport-tevékenységeiért, beleértve az FIA WRC rali világbajnokságot, valamint az ügyfélverseny-projekteket. A Hyundai Motorsport 2012-es megalapítása óta jelentős tényezővé vált a raliban, ahol 2019-ben és 2020-ban konstruktőri világbajnoki címet szerzett. A vállalat a WRC 2022-től induló hibrid korszakának vadonatúj műszaki kihívásaihoz igazodva bemutatta a Hyundai i20 N Rally1 Hybrid versenyautót. Az ügyfélverseny-tevékenységek 2015-ös beindítása óta a Hyundai Motorsport a világ legkülönbözőbb raliszakaszain vagy körpályáin sikerekre vágyó csapatok és egyéni pilóták megbízható partnerévé vált. A Hyundai Motorsport által épített autók – az i20 N Rally2 rali versenyautótól kezdve az élmezőnybe tartozó Elantra N TCR-ig – számtalan nemzeti ralibajnokságban arattak diadalt, illetve bajnoki címet szereztek az FIA WTCR túraautó világkupában (2018, 2019, 2022), valamint a TCR World Tour bajnokságban (2023.) A Hyundai Motorsport nagy mértékben hozzájárult ahhoz, hogy az elmúlt évtized során alapvetően átalakult a Hyundai márkáról világszerte kialakult kép, és a jövőben is főszerepet kíván játszani abban, hogy erősítse a Hyundai globális N sportmárkáját.
A Hyundai Motorsporttal kapcsolatos további információk megtalálhatók az interneten: http://motorsport.hyundai.com
A Hyundai Motor Company
Az 1967-ben alapított Hyundai Motor Company a világ több mint 200 országában van jelen, több mint 120 ezer alkalmazottja arra törekszik, hogy a világszerte felmerülő, valós mobilitási kihívásokra megoldást tudjon nyújtani. Az 'Emberiséget szolgáló fejlődés' jövőkép szellemében a Hyundai Motor egyre gyorsabb ütemben igyekszik intelligens mobilitási szolgáltatóvá válni. A vállalat olyan fejlett technológiai területeken ruház be, mint a robotika vagy a fejlett légi közlekedés (AAM), hogy forradalmian újszerű mobilitási megoldásokat valósíthasson meg, miközben nyitott innovációkon keresztül igyekszik bevezetni a jövő mobilitási szolgáltatásait. A fenntartható jövő megvalósítása érdekében Hyundai a vállalat élvonalbeli hidrogén üzemanyagcellás és elektromos technológiáit alkalmazó, emissziómentes járművek bevezetésére törekszik.
A Hyundai Motorral és termékeivel kapcsolatos, részletes információk megtalálhatók az alábbi weboldalakon: https://www.hyundai.com/worldwide/en/ vagy https://www.hyundainews.com/en-us/releases
A szerkesztőségi célú, nagy felbontású felvételek, a pilóták teljes profilja, valamint a csapatra vonatkozó számos további hasznos információ megtalálható a http://press.motorsport.hyundai.com/home címen. További tájékoztatásért vegye fel a kapcsolatot munkatársainkkal:
James Broomhead | Stefan Ph. Henrich |
Telefonszám: +49-173 729 0398 | Telefonszám: +49-151 1135 4338 |
jbroomhead@hyundai-ms.com | sphenrich@hyundai-ms.com |